Jordningsdonet är avsett att anbringas på järnvägens kontakttråd samt räl.
Ledarklämma JK 21 ansluts på järnvägens kontakttråd och jordklämmorna JK 152/1 samt JK 152/2 på rälhuvudet. För manövrering av klämman används isolerstänger MGV, MDV/MSV, MTV och gripsökare JGS.
Ledarklämmans ledande delar är av förnicklad aluminiumbrons och ståldetaljer av rostfritt stål. Ledarklämman är försedd med rostfria tallriksbrickor, vilka ger ett konstant kontakttryck. Donlinan är av högflexibel ESTPR-isolerad kopparledare och försedd med täta kabelanslutningar, vilket förhindrar fuktinträngning i linan.
Donlinan är ansluten med kabelsko och skruvförband till ledarklämman men kontaktpressas till jordklämmorna. Jordklämmornas ledande delar är av veraliserat stål med härdade nabbar. Bygel är av ytbehandlat fjäderstål, övriga ståldetaljer av rostfritt stål. Bygeln ger ett konstant kontakttryck. Skruven är isolerad mot strömgenomgång.
Ik = max 16 kA/1 s
Innehållande:
1 st ledarklämma typ JK 21, avsedd för järnvägens kontakttråd. Klämvidd: 8 - 12 mm.
1 st jordklämma typ JK 152/2, avsedd för anslutning på stålkonstruktioner. Klämvidd 45 - 80 mm.
1 st jordklämma typ JK 152/1, avsedd för anslutning på stålkonstruktioner. Klämvidd 45 - 80 mm.
7,5 + 2 m donlina 70 mm2 typ REU 1*70, högflexibel kopparlina med ESTPR-isolering.
Totalvikt: 13 kg
Jordningsdonet är avsett att anbringas på järnvägens kontakttråd samt räl.
Ledarklämma JK 21 ansluts på järnvägens kontakttråd och jordklämmorna JK 152/1 samt JK 152/2 på rälhuvudet. För manövrering av klämman används isolerstänger MGV, MDV/MSV, MTV och gripsökare JGS.
Ledarklämmans ledande delar är av förnicklad aluminiumbrons och ståldetaljer av rostfritt stål. Ledarklämman är försedd med rostfria tallriksbrickor, vilka ger ett konstant kontakttryck. Donlinan är av högflexibel ESTPR-isolerad kopparledare och försedd med täta kabelanslutningar, vilket förhindrar fuktinträngning i linan.
Donlinan är ansluten med kabelsko och skruvförband till ledarklämman men kontaktpressas till jordklämmorna. Jordklämmornas ledande delar är av veraliserat stål med härdade nabbar. Bygel är av ytbehandlat fjäderstål, övriga ståldetaljer av rostfritt stål. Bygeln ger ett konstant kontakttryck. Skruven är isolerad mot strömgenomgång.
Ik = max 16 kA/1 s
Innehållande:
1 st ledarklämma typ JK 21, avsedd för järnvägens kontakttråd. Klämvidd: 8 - 12 mm.
1 st jordklämma typ JK 152/2, avsedd för anslutning på stålkonstruktioner. Klämvidd 45 - 80 mm.
1 st jordklämma typ JK 152/1, avsedd för anslutning på stålkonstruktioner. Klämvidd 45 - 80 mm.
7,5 + 2 m donlina 70 mm2 typ REU 1*70, högflexibel kopparlina med ESTPR-isolering.
Totalvikt: 13 kg